asda

The Angel and the tomb

Julia Margaret Cameron , 1815-1879

Bilden tagen ca.1870

 

 

I en del av englad fanns en liten grupp människor som stod för dom allra första försöken med att skapa och formulera sig runt ett konstnärligt fotografi. I Camerons bilder, som ofta leder tankarna till prerafaeliterna och renässansens måleri, använde sig ofta av en expressiv och oskärpa och skapade iscensättningar , ofta inspererande av mytologier,bibliska berättelser och engelsk litteratur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilden The Angel And The Tomb.

Motivet är en ängel som närvarar vid jeus uppståndelse, I berättelsen i bibeln så är det en manlig ängel som det talas om . I mitt sätt att tolka bilden har jag ändrat rätt så mycket. När jag tittar åp bilden så tycker inte jag att det ser ut som hon är en ängel utan att det är hon som blir vaktad av en ängel. På bilder har hon ett stort hår som gör henne speciell , men när jag tittar på Camerons bild på ser flickan på bilden ledsen, ensam och som hon behöver något.. Men då kommer den ängel som jag har försökt få fram på min bild . Så våra bilder är inte speciellt lika , jag har tolkat hennes bild på ett helt annat sätt än vad hon har försökt att få fram i sin bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0